بازاریابی

شناخت بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

با رشد تکنولوژی و افزایش تقاضای بازاریابی اینترنتی در ایران، بسیاری از افراد تمایل زیادی به بهره‌گیری از روش‌های آنلاین برای بازاریابی دارند تا بتوانند کسب و کار خود را رونق ببخشند. در این میان شناخت بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به افراد کمک خواهد کرد تا بتوانند زمینه رشد کسب و کار خود را افزایش دهند.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ از جمله ابزارهای کاربردی بازاریابی آنلاین هستند که برای تحلیل داده‌ها و اطلاعات آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله از ارس وب قصد داریم تا همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ را به صورت ساده بیان کنیم و به ابزارهای کاربردی بازاریابی آنلاین اشاره داشته باشیم.

 

اهمیت استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

با توجه به روی کار آمدن سایت‌های مختلف و فروشگاه‌های اینترنتی، صاحبان کسب و کارهای تجاری برای این که بتوانند به نسبت رقبا وضعیت خود را آنالیز کنند و در یک سطح قابل رقابت قرار بگیرند نیاز به ابزارهای دیجیتال مارکتینگ دارند. سئوکاران و کسانی که به صورت تخصصی در این زمینه فعال هستند با شناخت بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ، سعی می‌نمایند تا خدمات گسترده‌ای را به صاحبان کسب و کارهای امروزی ارائه دهند.

بخش بزرگی از حوزه فعالیت دیجیتال مارکتینگ در زمینه کسب مشتری و افزایش فروش است. افرادی که دارای سایت فروشگاهی هستند همواره به دنبال جذب مشتری هستند تا بتوانند به فروش ایده‌ال دست پیدا کنند. سایر وب سایت‌های خدماتی با بهره‌گیری از این ابزارها می‌توانند وضعیت سئوی سایت خود را بهبود ببخشند.

 

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

آشنایی با بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

امروزه استفاده از شیوه تبلیغات آنلاین می‌تواند نتایج مثبت زیادی برای صاحبان کسب و کارهای تجاری داشته باشد. انتخاب یک استراتری کاربردی به همراه بهره‌گیری از یک مجموعه معتبر باعث خواهد شد تا کسب و کارهای امروزی در کمترین زمان ممکن به موفقیت دست پیدا کنند. در این بخش قصد داریم تا به بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ اشاره داشته باشیم:

 

تست سرعت وب سایت

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک وب سایت سرعت بارگذاری صفحات مختلف سایت است. کاربران و استفاده کنندگان یک وب سایت همواره ترجیح می‌دهند تا بسیار سریع اطلاعات مورد نظر خود را دریافت کنند. زمان لود شدن صفحات وب سایت از لحاظ موتورهای جستجو نیز مهم است چرا که بر روی نرخ تبدیل سایت اثرگذار است. در واقع می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ابزار تست سرعت لود صفحات مختلف سایت است.

یکی از این کاربردی‌ترین این ابزارها وب سایت GTMetrix است که به صورت رایگان برای آنالیز سرعت و عملکرد صفحه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وب سایت علاوه بر تست سرعت لود صفحات مختلف سایت، توصیه‌هایی را برای رفع مشکلات تشخیص داده شده ارائه می‌دهد.

 

تست سرعت سایت

ابزار تحلیل وب سایت و تحقیق کلمات کلیدی

مدیران کسب و کارهای تجاری برای این که بتوانند از میزان پیشرفت سایت خود مطلع شوند نیاز به استفاده از ابزار تحلیل وب سایت دارند. گوگل آنالتیکز یکی از ابزارهای پیشرفته گوگل است که به صورت رایگان در دسترس همگان قرار دارد. مدیران می‌توانند با استفاده از این ابزار مشاهده کنند که چه صفحاتی بیشترین بازدید را داشته است. اطلاعات به دست آمده باعث توسعه استراتژی‌های هوشمند در پیشرفت سایت خواهد شد.

در زمینه کلمات کلیدی یک وب سایت که نقش حیاتی در پیشرفت سایت دارد استفاده از ابزارهای بروز باعث می‌شود تا داده‌های قابل اتکای به مدیران وب سایت داده شود. یکی از بهترین این ابزارها برای تحقیق کلمات کلیدی، Keywords Everywhere است که برای میزان جستجو و رقابت یک کلمه در چندین وب سایت کاربردی است. با استفاده از این سرویس می‌توان میزان سرچ کلمات کلیدی برتر را در 20 نتیجه جستجوی برتر گوگل مشاهده کرد که دارای اهمیت است.

 

ابزارهای مدیریت و تحلیل شبکه‌های اجتماعی

در کنار وب سایت اگر بخواهید به رشد کسب و کار خود کمک کنید باید به دنبال ایجاد شبکه‌های اجتماعی مختلف برای کسب و کار خود باشید. در این میان برای ارزیابی عملکرد خود می‌توانید از ابزارهای مختلف استفاده کنید. یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در این بخش ابزار Buffer است. با استفاده از این ابزار قادر خواهید بود تا در کمترین زمان ممکن تجزیه و تحلیل درستی از آمار کلی تمام پلتفرم‌های رسانه اجتماعی خود کسب کنید. کار کردن با این ابزار بسیار آسان است و باعث بهبود عملکرد پست‌های‌تان در شبکه‌های اجتماعی خواهد شد.

از دیگر ابزارهای کاربردی برای رصد وضعیت شبکه‌های اجتماعی یک کسب و کار می‌توان به Hootsuite اشاره کرد. این ابزار با داشتن الگوریتم‌های پیشرفته می‌تواند افزایش ترافیک وب سایت را به دنبال داشته باشد. Hootsuite این امکان را به مدیران کسب و کارهای تجاری خواهد داد تا بتوانند پست‌های رقبا را به راحتی رصد کنند.

 

ابزارهای ایمیل مارکتینگ

در میان بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ، باید به ابزارهای ایمیل مارکتینگ اشاره داشته باشیم. با سرویس‌های ایمیل مارکتینگ می‌توان تعامل قابل توجهی با کاربران و سایت‌های مختلف داشت. یکی از کاربردی‌ترین ابزارها در این زمینه HubSpot است که برای رشد کسب و کار تجاری مفید است. بخش‌های مختلف این ابزار به صورت رایگان در دسترس همگان قرار دارد. با استفاده از HubSpot می‌توان فرم‌های وب را به صورت آنلاین تهیه کرد و برای گرفتن بازخورد از مشتریان مورد استفاده قرار داد.

از دیگر ابزارهای ایمیل مارکتینگ در این زمینه می‌توان به MailChimp اشاره کرد. این سرویس قادر است تا به صورت روزانه حدود 1 میلیارد ایمیل ارسال نماید. کسب و کارهای تجاری برای رسیدن به موفقیت می‌توانند استفاده از این سرویس را مدنظر قرار دهند.

 

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

جمع بندی

می‌دانید که دیجیتال مارکتینگ یکی از شاخه‌های اصلی بازاریابی است که دارای ابزارهای متنوع زیادی است که باعث تسریع انجام مباحث دیجیتال مارکتینگ می‌شود. در این مقاله به بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ اشاره شده است تا در صورت نیاز بتوانید از ابزارهای بیان شده جهت بهبود وضعیت وب سایت خود استفاده کنید. استفاده از ابزارهای معرفی شده باعث پایش بهتر یک پروژه شده که علاوه بر صرفه جویی در زمان باعث صرفه جویی در هزینه‌ها نیز خواهد شد. در صورتی که بخواهید از ابزارهای معرفی شده به درستی استفاده کنید، بهتر است شناخت خود را نسبت به این ابزارها افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *