بازاریابی

چرا به بازاریابی محتوا نیاز داریم؟

بازاریابی محتوا

در دنیای امروزی که رقابت در بین وب سایت‌های مختلف افزایش یافته است، برای این که بتوانید نسبت به رقبا در وضعیت مناسب‌تری قرار داشته باشید، نیاز به استراتژی بازاریابی دارید. بازاریابی محتوا یکی از زیر شاخه‌های توسعه کسب و کار است که باعث ایجاد یک محتوای ارزشمند و مرتبط می‌شود. به صورت کلی می‌توان گفت که هدف کلی بازاریابی محتوایی جذب مخاطب هدف و حفظ مخاطبان قبلی است.

افرادی که می‌خواهند در زمینه استراتژی بازاریابی به موفقیت برسند باید در مورد اصول بازاریابی محتوا اطلاعات خود را تکمیل کنند. در این مقاله از ارس وب قصد داریم تا به موضوع بازاریابی محتوایی اشاره داشته باشیم، پس تا پایان همراه ما باشید.

 

تعریف بازاریابی محتوایی

به زبان ساده می‌توان گفت که بازاریابی محتوایی کمک به ارائه محتوای جذاب و هدفمند به مخاطب است که اگر به درستی نگارش شده باشد باعث جلب توجه مخاطب شده که این امر می‌تواند به جذب مشتری کمک نماید. هدف از بازاریابی محتوایی اثرگذاری بر روی افزایش شهرت کسب و کار است که می‌تواند منجر به فروش محصولات و ارائه خدمات متنوع شود.

یک سری نکات کلیدی در استراتژی بازاریابی محتوا وجود دارد که شناخت آنها باعث می‌شود تا صاحبان کسب و کارهای امروزی بتوانند با داشتن یک هدف مشخص به سوی موفقیت گام بردارند.

 

تعریف بازاریابی محتوا

تفاوت بازاریابی و تبلیغات

شاید جالب باشد بدانید که بازاریابی از جهات مختلف با تبلیغات متمایز است. در استفاده از شیوه استراتژی محتوایی، محتوا در رسانه‌هایی که تحت مالکیت شما قرار دارد به شکل مناسب منتشر می‌شود اما در بحث تبلیغات محتوای مربوطه در سایت‌های دیگران پخش می‌شود. این امر نشان می‌دهد که در بازاریابی، فرد سعی می‌نماید تا با نگارش یک متن جذاب بتواند مخاطبان خود را به شکل هدفمند جذب نماید.

در بحث تبلیغات می‌توان برای نگارش یک محتوای ارزشمند از حالت تهاجمی نیز استفاده کرد که این امر برای برخی از مخاطبان دارای جذابیت است. در بحث تبلیغات موضوع هزینه مطرح است که می‌تواند بسیار پرهزینه باشد، در صورتی که در بازاریابی محتوا هزینه چندانی مطرح نیست.

 

چرا به استراتژی محتوایی نیاز داریم؟

در بحث تولید محتوا و جذب مخاطب اگر بخواهید ترافیک سایت خود را افزایش داده و مشتریان بالقوه را به بالفعل تبدیل کنید، نیاز است از استراتژی‌های مناسب بازاریابی استفاده کنید. بازاریابی در زمینه محتوا باعث خواهد شد تا بتوانید اعتماد مشتریان و بازدیدکنندگان را جلب کنید. در این بخش قصد داریم تا به مهم‌ترین علت‌های استفاده از استراتژی بازاریابی بپردازیم:

 

اعتماد در بازدیدکنندگان

زمانی که مخاطبان بتوانند به محتوای ارائه شده اعتماد کنند، احتمالا خرید محصولات توسط آنان افزایش پیدا خواهد کرد. زمانی که بازاریابی به شکل مناسب و گسترده انجام شود و در آن محتوای قابل اتکا وجود داشته باشد، می‌تواند تاثیر زیادی بر فروش محصولات بگذارد.

 

شناخت برند به مشتریان

یکی از مهم‌ترین اهداف بازاریابی محتوا، افزایش آگاهی از برند است که می‌تواند تاثیر زیادی در برندسازی داشته باشد. افرادی که در زمینه بازاریابی مشغول به فعالیت هستند باید بتوانند محتوای جذابی تولید نمایند که با نیاز مشتریان هم راستا باشد. از محتواهای قابل ذکر می‌توان به اینفوگرافیک، ویدیوهای سرگرم کننده و غیره اشاره کرد.

 

بهبود سئو

در بحث محتوا یک موضوع قابل بررسی، بحث سئو وب سایت است که باعث افزایش ترافیک بازدیدکنندگان خواهد شد. الگوریتم‌های موتور جستجو نظیر گوگل در حال تغییر است لذا برای داشتن استراتژی محتوایی موفق، افراد باید بتوانند از کلیدواژه‌های مناسب استفاده کنند. هر چه بتوانید در موتورهای جستجو در وضعیت مناسب‌تری قرار بگیرید، قادر خواهید بود تا فروش بیشتری داشته باشید.

 

جذب مخاطبان ایده‌آل

یکی از علت‌های اصلی بازاریابی محتوا، جذب مخاطبان ایده‌آل است. مخاطبان ایده‌آل کسانی هستند که متناسب با کسب و کار تخصصی شما علاقه‌مند هستند تا محتوای تولید شده را دنبال کنند. شناخت این مخاطبان باعث می‌شود تا بتوانید بسیار سریع کسب و کار خود را رونق ببخشید.

 

راه‌های رسیدن به استراتژی بازاریابی چگونه است

حال که با اهمیت استفاده از بازاریابی در زمینه محتوا آشنا شدید، باید بدانید که چند گام برای رسیدن به بازاریابی محتوا نیاز دارید که در این بخش قصد داریم تا به توضیح هر کدام بپردازیم:

 

برنامه ریزی دقیق

قبل از شروع هر کاری باید اهداف خود را مشخص کنید و یک برنامه ریزی دقیق در زمینه استراتژی محتوایی داشته باشید. ابزارهای مختلفی وجود دارند که برای تشخیص یک برنامه ریزی صحیح می‌توانند به شما کمک نمایند.

 

برنامه ریزی دقیق

شناخت مخاطبان هدف

پس از برنامه ریزی باید بتوانید در زمینه کسب و کارتان، مخاطبان خود را شناخته و نیازهای آنان را بررسی کنید. این کار باعث می‌شود تا بتوانید محتوای ارزشمندی تولید کرده و به مخاطبان ارائه دهید.

 

ایجاد سیستم مدیریت محتوا

در زمینه بازاریابی محتوا داشتن یک سیستم مدیریت محتوا به شما کمک خواهد کرد تا به نسبت رقبا در وضعیت مناسبی قرار بگیرید. از جمله سیستم‌های مدیریت محتوای قابل استفاده می‌توان به وردپرس اشاره کرد.

 

استخدام نیروی محتوا

برای این که بتوانید به صورت تخصصی بر روی استراتژی محتوا کار کنید، نیاز به استخدام افراد متخصص دارید، این کار با داشتن تخصص کافی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید محتواهای ارزشمندی تولید کنید.

 

استخدام نیروی محتوا

انتشار محتوا در موتورهای جستجو

پس از نگارش و ایجاد یک محتوای ارزشمند باید بتوانید آن را در موتورهای جستجو و سایر شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. اگر بتوانید محتوای نگارش شده را از طریق ایمیل و تبلیغات به دید مخاطب برسانید، شانس موفقیت خود را افزایش داده‌اید.

 

جمع بندی

جهت موفقیت در کسب و کار اینترنتی و برای این که بتوانید کسب و کار خود را در فضای اینترنت گسترش دهید، نیاز به استفاده از بازاریابی محتوا خواهید داشت. داشتن استراتژی محتوایی تنها مختص به تولید محتوا نیست، بلکه باید بتوانید سازماندهی و مدیریت مناسبی بر روی محتوای ایجاد شده داشته باشید. در این مقاله ابتدا به تعریف استراتژی محتوایی پرداخته شده است. سپس اهمیت استفاده از تولید محتوای مناسب ذکر شده است. در انتها به چند گام اساسی در جهت داشتن محتوای ارزشمند اشاره شده است.

اگر بخواهید در کسب و کار خود به موفقیت برسید باید به بازاریابی در زمینه محتوا اهمیت بدهید. سوالات و نظرات خود را در این زمینه با ما در ارس وب در میان بگذارید. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *